Travel John en Sylvia in USA

Langs randjes lopen

Eindelijk een keer doorgeslapen tot 7 uur. De jetlag is onder controle, vroeg ontbijten, wandelschoenen aan en een half uurtje rijden naar Colorado National monument, 1 van de vijf bezienswaardigheden van het Colorado Plateau.

Gewapend met voldoende water, iets te eten en zonnebrand in de rugzakken, beginnen we aan de 1e trail. Langs  het randje van de canyon steeds dieper de canyon in. Ging super gemakkelijk, zon zat nog achter de wolken en we liepen langzaam aan naar beneden. Na ongeveer 50 minuten lopen kwamen we aan het einde van de rimtrail en begon de trail naar widow-rock.

Lekker positieve naam, ik heb me laten vertellen dat het niet zo is dat vrouwen hun mannen daar van de rots duwde maar dat er nog een tweede zelfde rots omhoog stak en die helaas naar onderen gedonderd is een aantal jaren terug. Ook hebben ze er maar hekken omheen gezet, iets waar ik met mijn hoogtevrees heel blij mee ben. Ik vind het 2 treden keukentrapje al verschrikkelijk qua hoogte.

Na 1,5 uur in totaal moesten we die 1,5 uur weer terug, inmiddels rond het middaguur en dik 15 graden warmer en…..omhoog lopen, niet stijl, maar wel constant. Nou daar hebben we lekker calorieën op verbrand. Eenmaal boven dronken we beiden 2 waterflessen leeg.

Nog even met de auto naar het hoogste punt gegaan om grote roofvogels te spotten, ook gezien maar vanaf grote afstand. Weer een topdag, zie het filmpje en de foto’s. Douchen en happie eten. Morgen staat er een hele zware trail op het programma met een onheilspellende naam, “devils kitchen”…dat belooft wat.

See ya’ll Sylvia en John

Ton

Ik denk dat die grote roofvogels jullie ook in de gaten hielden,lekker hapje die twee.