Travel John en Sylvia in USA

Geen warm water, wel stromend water...

Vandaag moesten we ons verplaatsen van Dillon (Skioord in de Rocky Mountains) naar Grand Junction (Colorado National monument park) een rit van ongeveer 325 km. Onderweg 2 stops gepland, glenwood springs (badderen in natuurlijk verwarmt water) en Rifle Falls stevige wandeling naar een waterval.

Om 10.30 stonden we al voor de deur bij het Glenwood springs resort, dat wil zeggen 150 meter vanaf de deur, zolang was de rij met mensen die ook wilde badderen. Wachtijd om een kaartje te kopen ongeveer 2 uur. Zo te zien waren wij de jongste, voor de rest stonden er alleen maar Amerikanen die eruit zagen alsof ze 95+ waren, dus dat water hielp blijkbaar ook niet echt. Het was toen al 28 graden en dan 2 uur in de zon wachten, nee gaan we niet doen, we rijden wel door naar Rifle Falls en pakken we de tussendoorweg door Glen Canyon. (Weg die op palen door een canyon is gemaakt), was supermooi.

Toen vanaf de snelweg nog 15 kilometer maar volgens de TomTom nog wel dik een half uur…he….hoe kan dat dan? Het kan! Hobbel de bobbel, overstroomde stukken weg die vol met keien en zand lagen, tegenliggers terwijl het hele weggetje  1 auto breed was, ja hoor daar staat een parkranger. Tot onze spijt moeten wij u meedelen dat er geen enkele mogelijkheid is om uw auto te parkeren, het is vol omdat iemand zijn bruiloft bij de waterval vierde. Nou dat huwelijk valt gelijk in het water zeg maar.

Ik heb niet vier winterbanden van die 4-wheel drive versleten, bijna 9 keer een helling achteruit moeten rijden voor tegenliggers, zowat 4 herten op de motorkap gehad en die hele auto onder de bagger om nu te horen dat het vol is. Hoe kan 5 hectare natuurpark nou vol zijn als er 12 auto’s op de parkeerplaats staan? Oh….ik hoor net dat er in het park nog een parkeerplaatsje vrij is….rijdt u maar door u komt over 100 meter een ranger op een mountainbike tegen, die geeft u wel aan waar te parkeren. Ja hoor, een stoere ranger op de fiets. Zij wees mij een plek aan daar paste een smart nog niet overdwars in, laat staan dat gevaarte van ons. Uiteindelijk toch een plekje gevonden.

Flinke klim naar boven maar de moeite waard, zie de foto’s en filmpje. Op de terugweg nog de aanval van een witbuik beer afgeslagen (zie einde van het filmpje) en op naar het hotel. Tophotel, hele grote kamer super groot bed en op 5 km afstand een Texas steakhouse, daar lekker gehapt en nu nog even uurtje football kijken.

In dit hotel blijven we 4 nachten, ook wel eens lekker. Morgen staan er 2 stevige wandelingen in de bergen op het programma die we voor 13.00 uur moeten afronden omdat er in de middag onweer wordt verwacht, dan wil je daar weg zijn.

Tot morgen, Sylvia en John.

pa en ma

wat een mooie foto,s wij genieten mee

Zaher

Hallo John, Sylvia,
Leuk spanning verhalen om te horen,John heb je de herten mee genomen voor onderweg te gerillen?
Fijne tijd in Amerika jullie toe gewenst en lekker genieten van jullie vakantie!😃🌄